logo Discovermag

objevujte čerstvou inspiraci


TBIDLLTB: Cheap Monday

07. leden 2019


The brand is dead, long live the brand!

Cheap Monday


Jak se říká, všechno pěkné jednou končí. Bohužel to platí i pro švédský Cheap Monday. Brand, který nás od roku 2004 učil, že kvalitní jeansy si může dovolit každý.

Základem jeho estetiky byl osobitý mix skandinávského streetwearu s prvky, inspirovanými především hudebními vlivy. U Cheap Monday od začátku najdeme jasnou stopu punku, rocku nebo grunge. To je patrné i z toho, že jedním ze statement kousků se staly ikonické “Tight” skinny jeans. Skandinávský brand byl jedním z prvních, kdo přivedl skinny jeans zpět do hry. 

Právě cit pro inovaci a míchání trendů se stal symbolem stockholmského labelu. Nebyly to však pouze střihy kalhot, s nimiž předběhl dobu. Cheap Monday jako jeden z prvních kladl důraz na sustainability. Recyklace, používání udržitelných materiálů nebo férové pracovní podmínky, to vše bylo stejně důležité, jako design a střihy.

Od roku 2008 spadá značka pod H&M, které se nyní rozhodlo napsat závěrečnou kapitolu její historie. Podle vyjádření H&M je to kvůli klesajícím prodejům značky a změnám v módním průmyslu.  Příležitost pro nás, vzdát ještě naposledy hold brandu, který nás naučil nosit pořádné skinny, a zavzpomínat na některé z jejich ikonických kousků.

Objevte víc

Čerstvý label: Chrome Industries

Historie amerického brandu se začala psát v roce 1995 v jedné garáži v Coloradu. Základní ideou brandu bylo stvořit "neprůstřelný" messen…
Číst více >

HAN KJØBENHAVN Nature's Technology SS19

Nafotili jsme editorial nové kolekce SS19 od brandu Han Kjøbenhavn. Ta je inspirovaná estetikou 90. let, kdy se elektronické přístroje staly součás…
Číst více >

Čerstvý label: Clarks Originals

Shoemakers since 1825. Tak zní heslo legendárního brandu Clarks. Jeho inovativní a současnou divizi "Originals" nyní nově najdete i v naší nabídce.…
Číst více >